MAXROAD® הינו מלט חד-רכיבי המורכב מצמנטים מיוחדים, אגרגטים מדורגים באופן מלא, תוספים ושיריון בסיבים סינתטיים. לאחר ערבוב עם מים נוצר מלט בעל ביצועים גבוהים, המתאים לתיקונים דחופים וטילוא, ומאפשר חזרה לשירות בתעבורה בתוך שעתיים.
מטרות השימוש:
• תיקונים דחופים ברצפות ומיסעות בטון החשופות לתנועה כבדה של כלי רכב גלגליים בכבישים מהירים, מיסעות גשרים, חניונים, משטחי פריקה וטעינה וכו'.
• תיקונים פנימיים וחיצוניים של רצפות בטון במפעלי תעשייה, רציפי טעינה של משאיות, מחסנים, רמפות וכו'.
• תיקון רצפות בטון, מילוי חללים ופגמים לפני יישור פני השטח על ידי יישום של מלט מפולס.
יתרונות:
• עמידות מכאנית גבוהה.
• חוזק גבוה בלחיצה וכפיפה.
• עמידות מצוינת בהולם הודות לשריון הסיבים.
• הידבקות טובה לבטון.
• התקשות מהירה: חזרה מהירה לשירות של האזור המתוקן לאחר שעתיים.
• ניתן ליישום על גבי משטחים לחים.
• מאפשר יישום שכבות בעובי של 30 עד 50 מ"מ.
• נטול כלורידים.
• עמיד במחזורי הקפאה-הפשרה.
• מוצר חד-רכיבי, קל ליישום.
מראה וצבע
|
אבקה אפורה
|
צפיפות, גר'/סמ"ק
|
1.22 ± 0.05
|
תכולת כלורידים, % משקלי
|
0
|
תנאי יישום והתקשות
|
יחס ערבוב, % משקלי
|
16-18
|
זמן עבידות ב-20°C, דקות
|
10-15
|
זמן התקשות ב-20°C, דקות
ü התחלתי
ü סופי
|
15-20
20-25
|
מאפייני המוצר לאחר ייבוש
|
|
צפיפות, גר'/סמ"ק
|
2.04 ± 0.05
|
חוזק מכאני, מגפ"ס
|
בכפיפה
|
בלחיצה
|
ü שעתיים
|
1.5
|
4.7
|
ü 4 שעות
|
1.9
|
7.3
|
ü יום אחד
|
2.8
|
10.5
|
ü 7 ימים
|
5.5
|
40.4
|
ü 28 ימים
|
8.9
|
42.8
|
חוזק הידבקות לבטון, מגפ"ס
|
1.8
|
עמידות במחזורי הקפאה / הפשרה
|
בכפיפה
|
בלחיצה
|
· חוזק מכאני לאחר 20 מחזורים, מגפ"ס
|
7.3
|
52.5
|
· מראה לאחר הבדיקה
|
ללא שינויים פיזיקליים
|
צריכה לשכבה של 1 מ"מ יבש, ק"ג/מ"ר
|
2
|
עובי מינימלי / מקסימלי לשכבה, מ"מ
|
30 / 50
|
הערה: נתונים אלה עשויים להשתנות בהתאם בחספוס פני השטח ובמצבו. לקביעת הצריכה המדויקת, יש לבצע ניסיון מוקדם בשטח.
|
הכנת פני השטח
יש להסיר את כל הבטון המפורר, הרופף והלא-יציב, כך שיישאר תשתית יציבה בלבד. יש לנסר מגרעת ישרה בהיקף האזור אותו יש לתקן בעומק של לפחות 30 מ"מ. יש להימנע מפינות קטנות או חדות בשפת הטלאי.
יש לנקות היטב את פני השטח מאבק, לכלוך, ציפויים קיימים, תפרחת, שמן, גריז או כל חומר זר אחר אשר עלול לפגוע ברמת ההידבקות של החומר. יש להשתמש בהתזת מים בלחץ גבוה (גרניק) או באמצעי מכאני אחר על מנת לנקות את הבטון וליצור פני שטח נקבוביים עם מרקם פתוח.
ערבוב
יש לערבב שק של 25 ק"ג של MAXROAD® עם 4.0 עד 4.5 ליטר (16-18% משקלי) של מים נקיים, בהתאם לתנאי הסביבה ולסמיכות הנדרשת. יש למזוג את מי הערבוב למיכל נקי ולהוסיף את האבקה באופן הדרגתי. יש לערבב באופן מכאני באמצעות מקדחה איטית (400 עד 600 סל"ד) עד לקבלת מלט בצבע ומראה אחיד ללא גושים. ניתן לערבב כמויות קטנות יותר של המוצר, תוך שמירה על יחס הערבוב הנכון. החומר מתקשה מהר מאוד, לכן יש לערבב רק את הכמות אותה ניתן ליישם תוך 15 הדקות מתחילת הערבוב. אין לערבב במשך זמן ממושך מדי או להשתמש במערבל מהיר.
יישום
יש להספיג את האזורים המיועדים לתיקון במים נקיים, אולם ללא היווצרות מים עומדים או שלוליות לפני היישום.
להידבקות אופטימלית של החומר לתשתית, יש להכין תערובת הדבקה דלילה ע"י ערבוב של 5 חלקים של MAXROAD® וחלק אחד של מים, ולהבריש אותה על פני התשתית באמצעות מברשת תוך מילוי כל החללים והנקבוביות.
טלאים עד עומק של 50 מ"מ
לאחר שתערובת ההדבקה מאבדת מהבוהק שלו, יש ליישם מיד MAXROAD® באמצעות כף טייחים על החלק התחתון ועל צדי הטלאי, בשכבה של עד 50 מ"מ. אם תערובת ההדבקה מתקשה לפני כן, יש ליישם אותה מחדש. יש לפלס את התיקון עם המפלס הקיים מסביב באמצעות אמצעי פילוס מתאימים.
אם נדרשות מספר שכבות, יש לייצר פני שטח מחוספסים על מנת לשפר את רמת הידבקות השכבות העוקבות, כלומר, יש לחרוץ כל שכבה ולאפשר לה להתקשות במשך 15 עד 30 דקות לפני יישום השכבה הבאה.
יש לבצע את הגימור הרצוי לפני התקשות החומר, למשל פני שטח מחוספסים נגד החלקה באמצעות מברשת. אין לעבד את פני השטח יתר על המידה לאחר זמן ההתקשות, שכן הדבר עלול לגרום לסדקים.
טלאים עמוקים יותר מ 50 מ"מ
יש להוסיף 8 ק"ג של חול סיליקה נקי ללא מלאני חלקיקים דקים, עם גודל מקסימלי של 10 מ"מ לכל 25 ק"ג של MAXROAD®. יש לערבב את שני המרכיבים בעודם יבשים לפני הוספת המים. יש להוסיף מספיק מים על מנת לקבל מלט בעל סמיכות המאפשרת עבודה, אולם תוך הימנעות מכל עודף אשר עלול לגרום להפרשת מים או היפרדות בטון, תוך הבאתה בחשבון של העובדה כי הוספת חול מקטינה את צריכת המים לכל שק. יש ליישם באמצעות כף טייחים לעובי הרצוי.
תנאי יישום
אין ליישם בטמפרטורות נמוכות מ-5°C או אם צפויות טמפרטורות נמוכות יותר במהלך 24 השעות שלאחר התיקון. אין ליישם על משטחים קפואים או מכוסים בכפור.
יש להספיג לחלוטין במים את פני השטח בסביבת טמפרטורה גבוהה, רוחות בינוניות עד חזקות או תנאים של לחות נמוכה. אין ליישם בטמפרטורות סביבה מעל ל-35°C.
הקשיה
ליישומים בטמפרטורה גבוהה, רוחות בינוניות עד חזקות או תנאים של לחות נמוכה, למשל בקיץ, יש להתחיל את תהליך האשפרה מיד לאחר היישום, לדוגמא באמצעות ערפל מים דק, כיסוי בבד יוטה רטוב או יריעת ניילון.
ניקוי
לפני ש-MAXROAD® מתקשה, יש לנקות את כל הכלים והציוד מיד במים. לאחר ההתקשות, ניתן להסיר את החומר באמצעים מכאניים בלבד.
צריכה:
שק של 25 ק"ג של MAXROAD® מתאים למילוי נפח של כ-15.5 ליטרים, קרי כ-2.0 ק"ג/מ"ר לכל 1 מ"מ עובי יבש של MAXROAD®.
בעת יישום תערובת: תערובת המכילה 8 ק"ג של חול סליקה לשק של 25 ק"ג של MAXROAD® מתאימה למילוי נפח של כ-20 ליטרים, קרי כ-1.4 ק"ג/מ"ר של MAXROAD® לעובי יבש של 1 מ"מ.
מספרים אלה עשויים להשתנות בהתאם לתנאי התשתית. בדיקה מקדימה באתר תקבע את הצריכה המדויקת.
אריזה:
שק 25 ק"ג.
אחסון:
12 חודשים באריזתו המקורית והסגורה של המוצר.
יש לאחסן את המוצר במקום יבש, מוצל, מוגן מפני לחות וכפור ובטמפרטורה שמעל ל-5 מעלות צלזיוס.
בטיחות וגיהות:
MAXROAD® הינו חומר אברזיבי (שוחק), לפיכך יש להשתמש בכפפות מגן מגומי ומשקפי בטיחות לצורך הכנתו ויישומו. במקרה של מגע עם העיניים, יש לשטוף היטב במים נקיים אולם לא לשפשף. במקרה של מגע עם העור, יש לשטוף את האזורים הנגועים בסבון ומים. אם הגירוי ממשיך, יש לפנות לטיפול רפואי.
למידע נוסף, ניתן לקבל את גיליון נתוני הבטיחות של MAXROAD® על פי בקשה.
הערות ואזהרות:
• אין ליישם את MAXROAD® על גבי משטחי אספלט, ציפויים, תמיכות מתכת או משטחים קרים מאוד.
• אין להשתמש בחומרי אשפרה לבטון (CURING COMPOUND).
• אין לחרוג מהעובי המקסימלי המומלץ לשכבה.
• למידע נוסף, יש לפנות למחלקה ההנדסית של חברת ביטום.