איטום קירות חיצוניים - להגנה וחיסכון באנרגיה

איטום קירות חיצוניים בתוספת בידוד תרמי עם חיפוי דקורטיבי חיצוני, מסייעים בהגנה על הבית מפני פגעי הטבע ובשמירה על החום בחלל הפנימי של המבנה בחורף ועל סביבה פנימית קרירה יותר בחודשי הקיץ.

בנוסף לכך, הוא תורם לחיסכון באנרגיה, הפחתת עלויות החימום והקירור והפחתת פליטות פחמן הקשורים לדירה.

מוצרים לאיטום קירות חיצוניים

כאשר נדרש לבצע חיפוי קירות חוץ עם אבן או ציפוי קשיח אחר, נוצר הצורך לעשות שימוש בחומר איטום צמנטי גמיש, כמו "ביטומסיל".

ה"ביטומסיל" הינו ציפוי גמיש על בסיס צמנט ותוספים, אשר לאחר היישום יוצר ציפוי איטום חזק וגמיש, בעל הידבקות חזקה לתשתית הקיר, ומאפשר התחברות אליו עם דבקים מתאימים או טיט מתאים לצורך הצמדת לוחות האבן או הקרמיקה.

ברוב המקרים, מבוצע חיפוי קירות חוץ באמצעות עיגון מכאני.

במקרה זה, המוצרים המתאימים לאיטום קיר החוץ, לפני יישום שכבת הבידוד ולפני החיפוי באבן, הינם משחות ביטומניות מושבחות בפולימרים, כגון "מסטיגום", "ביטומסטיק", A12, והינם על בסיס מים. המוצרים מיושמים בקור ובהתזה עם איירלס מתאים.

תהליך היישום מהיר ויעיל ובסיומו מתקבלת שכבת איטום אלסטית, רציפה, דבוקה במלואה לתשתית, על פני קיר החוץ. יש להמתין מספר ימים לאחר היישום, לייבוש שכבת האיטום ואז ניתן להחל ביישום שכבת הבידוד התרמי (בד"כ לוחות פוליסטירן מוקצף בשיחול) ובקיבוע ציפוי האבן. שכבת האיטום המתקבלת ממוצרים אלה מאריכת ימים ותמנע חדירת מים למבנה גם במקרה שמסיבה כלשהי קיימים מים "לכודים" מסיבה זו או אחרת. 

יתרון משמעותי נוסף בשימוש בחומרים אלה הוא תהליך הייבוש של החומר הטרי, אשר מתבצע ללא אשפרה במים, כפי שנדרש בחומרים הצמנטים. אשפרה זו לא תמיד מתבצעת כראוי, והחומר הצמנטי אינו מגיע למירב התכונות המאפיינות אותו. בשימוש בחומרים הביטומנים, שכבת האיטום תגיע לתכונות הרצויות שלה גם בחשיפה לתנאי אקלים חם ויבש.