19.05.2020

מנהרת הרכבת בעפולה, שאורכה מגיע לכדי 900 מטר והיא בעלת חתך קשתי, נבנתה כמנהרה פתוחה (CUT AND COVER). המנהרה בנויה באדמה חרסיתית כבדה אשר מוצפת במי גשמים בתקופת החורף.

במנהרה זו נאטמה תחתית הרצפה עם יריעות ביטומניות גמישות מסוג ביטומגום, על גבי ביטומן אלסטומרי חם מסוג פוליגום.

באלמנט הבעייתי של קשת המנהרה הוגדרה תחילה מערכת איטום מסוימת אשר כשלה כבר בשלבי היישום הראשוניים.

חברת ביטום התבקשה לתת מענה מתאים לאיטום קשת המנהרה. לאחר בדיקה יסודית של איכות הבטון בקשת, הוגדרו  ע"י אנשי המחלקה הטכנית של ביטום עבודות קפדניות של הכנת פני הבטון, כולל  פתיחת סגרגציות בבטון ושיקום עם חומרי שיקום של חברת VANDEX, זאת כהכנה ליישום מערכת איטום מסוג פלקסיגום, מערכת איטום עתירת ניסיון מוצלח בפרויקטים דומים לאורך שנים רבות.

פלקסיגום הינה מערכת איטום ביטומנית אלסטומרית דו-רכיבית בהתזה, מבוססת מים, אשר נדבקת באופן מלא לבטון ומונעת נדידת מים בין חומר האיטום לבטון במקרה של פגיעה מקומית בשכבת האיטום. החומר ניתן להתזה בקצב מהיר, תוך קבלת ממברנות עבות ואינו רגיש לירידת גשם בתוך מספר שעות לאחר ביצוע ההתזה.

לאחר גמר עבודות הכנת פני הבטון, יושמה בתפרי ההתפשטות רצועת יריעה ביטומנית גמישה ללא שיריון מסוג פלקסוביט ומעליה שתי יריעות ביטומניות גמישות מסוג ביטומגום.

בתום עבודות הטיפול בתפרים, נאטמה כל קשת המנהרה, ששטחה כ: 30,000 מ"ר, ע"י פלקסיגום בהתזה, בעובי כולל של 7 מ"מ.

לאחר ייבוש מתאים של ממברנת האיטום, נפרשו על הפלקסיגום יריעות גיאוטכניות ויריעות HDPE חלקות בעובי 1 מ"מ מסוג פרוטקט 10 לצורך הגנה, לפני המילוי החוזר.

יישום הפלקסיגום במנהרה בוצע בתקופת החורף תוך עמידה בלוח הזמנים הצפוף.

המנהרה יבשה, ללא חדירות מים, כבר מזה מספר שנים – ללא ספק הצלחה מרשימה!


רוצים להתייעץ איתנו לגבי הפרויקט שלכם? התקשרו אלינו ל> 04-8416217 או כתבו לנו וניצור אתכם קשר בהקדם.